Jeżeli Twoje dziecko:
- Doświadcza trudności w uczeniu się -
ma kłopoty z czytaniem, zapamiętywaniem, pisaniem, ortografią; - Miewa problemy ruchowe, ma słabą koordynacje i opóźniony rozwój ruchowy, trudności z utrzymywaniem równowagi;
-
Nie lubi się uczyć masz wrażenie, że jest "leniwe", o wszystkim zapomina, ma niską motywację i samoocenę;
- Jest nadmiernie ruchliwe i nerwowe, ma kłopoty z koncentracją uwagi;
- Cierpi na nadpobudliwość psychoruchową (ADHD)
-
Jest zbyt spokojne, powoli wykonuje codzienne czynności np: odrabianie lekcji;
-
Jest nadwrażliwe lub zbyt mało wrażliwe na bodźce wzrokowe, słuchowe, dotykowe;
-
Jest nadwrażliwe na ruchy negatywnie reaguje na ruch, ma chorobę lokomocyją;
Ze względu na szczególne potrzeby rozwojowe i terapeutyczne metoda SI wykorzystywana jest w pracy z dziećmi.
- dzieci ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się takimi jak:
- dysleksja, dysgrafia, dysortografia, słaba koncentracja uwagi; - dzieci z ADHD;
- dzieci z mózgowym porażeniem dziecięcym;
- dzieci autystycznych;
- dzieci z opóźnieniem psycho-ruchowym;
- dzieci niepełnosprawnych intelektualnie;
- dzieci cierpiących na schorzenie o podłożu genetycznym np.
- zespół Downa, Aspergera, Reta, Williamsa, Turnera, Kinefeltera.